)(¯`'•.¸«« احــ الحب ـسااس »»¸.•'´¯)(
اهلا بكم فى منتدى احــ الحب ـسااس



 
الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول
اهلا بيك فى منتدى احساس الحب
المواضيع الأخيرة
» برنامج عمل اكثر من وندوس على الفلاش ممرى
الإثنين ديسمبر 07, 2015 2:05 am من طرف E7sasEl7op

» عملاق تحويل الفيديو والصوتيات MovAvi video converter v10 اخر نسخة كامل
السبت ديسمبر 20, 2014 7:23 am من طرف yasser ali12

» برنامج معرفة من معك على الشبكه ونقل الملفات
الأربعاء أكتوبر 23, 2013 12:34 am من طرف E7sasEl7op

» اسطوانة الصيانه
الثلاثاء يونيو 25, 2013 4:56 pm من طرف E7sasEl7op

» برنامج Patch WindowBlinds 7.3 لتغير شكل الوندوس _ الكراك
الثلاثاء يونيو 25, 2013 4:14 pm من طرف E7sasEl7op

» برنامج تلوين الفولدرات
الإثنين يونيو 24, 2013 8:45 pm من طرف E7sasEl7op

» برنامج PowerArchiver 9.63
الخميس يونيو 20, 2013 2:25 pm من طرف E7sasEl7op

» البوم جنات الجديد حب جامد ادخل وحمل
الخميس يونيو 20, 2013 2:13 pm من طرف E7sasEl7op

» برنامج تغير صورة سطح المكتب
الخميس يونيو 20, 2013 7:04 am من طرف E7sasEl7op

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث

شاطر | 
 

 قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    السبت يناير 22, 2011 5:21 pm

انهرده انا هأبدأ فى نشر قصه جميله اوووى بس اول حاجه انا حاب اوضح حاجه مش انا كاتب هذه القصه
القصه منقوله
بس قام باعدادها نور العين

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


مقدمة القصة

المكان : كلية تجارة بأي جامعة في اي مكان في مصر
الوقت :اول يوم في الدراسة
الشخصيات:
احمد امام : "سقيط كبير" شاب في الثالثة والعشرين ولسه في سنة ثالثة بالكلية.
مني ممدوح : فتاة في الثامنة عشر دلوعة والديها أخر العنقود بعد شابين أكبر منها سنا,وفي أول سنة لها بالجامعة,
فتاة جميلة محجبة.
كريم : صديق احمد بالسنة الرابعة وهو طبعا اصغر من احمد.
شيرين : صديقة كريم واحمد ,بالسنة الثالثة , تقرب لمني من بعيد.
سارة: صديقة منى من الكلية فتاة محبوبة ومؤدبة

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


(الحلقه الأولي)
حديث يدور بين شابين بيدخنو في كافيتيريا الكلية وهو مكان كاشف بقية ساحة الكلية
احمد وهو يتلتفت بجسمه وعينيه ورا بنت ماشية أودامه وبينفث دخان سيجارته
احمد: الدفعة الجديدة دى شكلها جامد مووووت.
كريم: ايوة يابني مش الغفر الي كانوا على ايام دفعتنا, ولا صحيح ده انت استقبلت دفعتنا والي قبلها والي بعدها
,وياتري بقا انت ناوي تنجح السنة ولا زي كل سنة.
احمد: ايه السيرة الغم دي , النهاردة اول يوم , خليك خفيف كده عشان احبك.
كريم: يييييييه.... اهي شيرين وصلت هخلع انا بقا عشان دي جايه وكمان معاها وحدة صحبتها.
احمد كان "هيخلع" مع كريم ولكنه شاف البنت اللي مع شيرين من الدفعة الجديدة ,
وشاف إن من واجبه كأقدم واحد بالكلية انه يستقبل الدفعة الجديدة التي طبعا كانت حلوة ورقيقة

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



عدل سابقا من قبل E7sasElhop في السبت يناير 22, 2011 8:37 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
hmekkawy
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الأوسمة مشرف متميز
الجنس : انثى
الابراج : العذراء
الأبراج الصينية : الحصان
عدد المساهمات : 107
نقاط : 246
السٌّمعَة : 8
تاريخ التسجيل : 15/11/2010
العمر : 27
الموقع الموقع : http://hoba.forumegypt.net/

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    السبت يناير 22, 2011 8:34 pm

14 14
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://hoba.forumegypt.net/
easymezo
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : ادارى
الجنس : ذكر
الابراج : السمك
الأبراج الصينية : التِنِّين
عدد المساهمات : 175
نقاط : 262
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 12/09/2010
العمر : 29
الموقع الموقع : http://e7saselhop.darkbb.com/

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الأحد يناير 23, 2011 12:39 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] lol! [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
يا ترى ايه الا هيحصلك يا احمد

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/forum.htm
_love_
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الأوسمة مصمم مبدع
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 194
نقاط : 259
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 11/11/2010

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الأحد يناير 23, 2011 1:00 pm

المهم يتجوزوا فى الاخر
نفسنا نفرح
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
easymezo
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : ادارى
الجنس : ذكر
الابراج : السمك
الأبراج الصينية : التِنِّين
عدد المساهمات : 175
نقاط : 262
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 12/09/2010
العمر : 29
الموقع الموقع : http://e7saselhop.darkbb.com/

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الأحد يناير 23, 2011 3:04 pm


اههههههههههه معتقدش اكيد حد هيموت

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/forum.htm
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: قصة منى وأحمد تابع الحلقه الاولة   الأحد يناير 23, 2011 11:40 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


الحديث اللى بيدور بين شيرين ومنى
مني : انا خايفة يا شيري اني ميبقاليش صحاب في الكلية.
شيرين : اهي دي بقا أخر حاجة ممكن تقلقك في مكان زي ده , دا احنا هنا بنقول هنودي الاصحاب فين .
مني : لا ياستي بقولك ايه.. انا ماليش في الشلل , انا مبحبش قعدة البنات مع الصبيان , انا اخواتي قالولي......
شيرين : يادي اخواتك الي عاملينلك وش في دماغك , يابنتي هنا عادي , الدنيا كلها صحاب في بعض ,
انتي مش كان ليكي صحاب صبيان في المدرسة.
مني : ايوة , بس كلهم اصحابنا وجيراننا من زمان ومفيش منهم خوف لانهم كانو مصاحبين صاحباتي,
وبعدين انا مكنتش برضه معاهم اوي انا مبحبش الجو ده.
شيرين بصوت واطى : انا قلت برضو إنك هتتعبيني.
ثم بصوت عالي : ايه ده كريم وايمو اهم .......هااااااي.
مني بتزعق وهي بتحاول تلحق بشيرين اللى اتجهت ناحية الشابين : انتي رايحة فين؟ مش كنا هنجيب الجدول بتاعي؟.
*******************
قربت البنتين من احمد لان كريم كان خلع , ظبط احمد هدومه زى مابيعمل كل ما يقابل وجه جديد
ضربت شيرين بكفها علي كف احمد وهي بتقوله :
شيرين : ايمووو انت فين ياراجل .
رد عليها ببرود : في الدنيا هكون فين يعني ؟
شيرين : ايه الغلاسة دي وبعدين كريم ماله كده جري.. زي الي عليه فلوس لحد .
احمد : اصله افتكر إن فى واحد صاحبه مستنيه .
شيرين : آآه.
احمد بتسبيل : مش تعرفينا .
شيرين : لا مش هعرفك , مش سكتك خالص على فكرة .
حست مني بالأحراج من الكلام اللى بيدور وحاولت انها ترد بأي شيء فسكتت
طلعت شيرين تليفونها المحمول وطلبت رقماً :
شيرين : أيوه يا واطي ..... جريت ليه اول ما شفتني ........لايا راجل ...
ومدت برجليها بعيد شوية عن احمد ومنى
احمد : انتي بقا فى سنة اولي ؟
احمد بيكلم نفسه*( اكيد والا كنت شفتك) .
منى ردت بخجل : اه
منى بتكلم نفسها * (يوه يا شيرين ما تخلصي بقا).
احمد : معاكي الجدول ولا اجيبهولك .
مني وهى مرتبكة : لا ... ماهي شيرين هتيجي معايا... يعني ..هنشوفه .
احمد : طب استني خليكي هنا.
وانطلق زى الصاروخ وسابها فى مكانها ,في نفس الوقت اللى خلصت فيه شيرين المكالمة
شيرين :الله ؟ فين الواطي التاني؟
منى : معرفش , قالي استني وجري , تعالي نمشي.
شيرين : هوقال راجع ولا قال ايه؟
منى : مقالش حاجة يلا نمشي بقا
شيرين : لا استني.. اهه, ماله بيجري كده ليه ؟
وصل احمد وهو بينهج ومد ايده بورقة لمني
احمد : اتفضلي يا ستي , جدول سنة اولي.
خطفت شيرين الورقة من ايده وهي بتشد ايد منى بعيد
شيرين : متشكرين يا سيدي , بس ريح نفسك , قلتلك مش سكتك .
اعترض طريقهم قبل مايمشوا
احمد : ايه ايه , رايحين فين ؟
شيرين : انت مش جبت الجدول , يلا باي بقا.. البنت جديدة وهلففها في الكلية.
سابوه واقف وهو بيتابعهم ببصره وبيقولهم
احمد : اجي معاكو.
شيرين بصوت عالى وهي بتجر مني وراها جر
شيرين : لا شكراً.
فضل احمد يتابعهم ببصره وهو بيقول لنفسه
*ودي مين دي يعني الي شيرين خايفة عليها اوي كده؟؟؟ , هتكون تفرق ايه عن البنات التانية؟؟؟.
مني بتقول لنفسها وهي بتجرى ورا شيرين , الي انطلقت وكأن كلب بيجري وراها
*ودا مين دا يعني الي شيرين خايفه عليا منه اوي كده , هي مش كانت بتقولي الناس هنا كلهم اصحاب عادي؟؟؟
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الأحد يناير 23, 2011 11:43 pm

ميرسى على متبعتكم لى القصة ويارب تعجبكم زى ما عجبتنى
عشان انا فعلا حسيت ان القصة دى حقيقيه وبنقبلها فى حيتنا
وحسيت انى شوفتها فى الواقع وفعلا كانت ايام الجامعه انا شوفت من نوعية القصة دى

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
maha
مشرف
مشرف
avatar

البلد : مصر
الأوسمة مشرف متميز
الجنس : انثى
الابراج : الجوزاء
الأبراج الصينية : الديك
عدد المساهمات : 25
نقاط : 46
السٌّمعَة : 8
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 24

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الإثنين يناير 24, 2011 1:45 am

جميله اووووووووووووووووووى القصه دى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
easymezo
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : ادارى
الجنس : ذكر
الابراج : السمك
الأبراج الصينية : التِنِّين
عدد المساهمات : 175
نقاط : 262
السٌّمعَة : 10
تاريخ التسجيل : 12/09/2010
العمر : 29
الموقع الموقع : http://e7saselhop.darkbb.com/

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الإثنين يناير 24, 2011 5:21 pm

اههههههههههههههههههه ناااااااااايس cheers
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/forum.htm
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الإثنين يناير 24, 2011 11:59 pm

ميرسى على متبعتكم لى القصه
ميرسى ليك يا محمود انت و هبه

cheers cheers cheers cheers cheers

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: قصة منى وأحمد (الحلقه التانيه)   الثلاثاء يناير 25, 2011 12:51 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

احمد ماشافش البنت مرة تانية وطبعا نسي.. ما الدفعة مليانة بالوجوه الجديدة اللي كان مشغول بالتعرف عليها,
ماهو من أثارات كلية التجارة طبعا ...عدى حوالي اسبوع لغاية ما لمحها ماشية بين بنتين متوجهين للكافيتيريا
وقرب مكانه العتيد جنبها.
******************
ما شغلتش منى بالها باللى حصل فى اليوم ده كتير ولكنها احتفظت بالجدول ,
وشافت احمد كزا مرة بالكلية ماهو مش مبطل لف فى الكلية بيسلم علي اصحابه من كل السنوات الدراسية اللى مر بيها ,
وكانت بتحس بالفضول كل ما بتشوفه... خاصة بعد السلوك الغريب اللى انتاب شيرين لما حاول يتعرف عليها .
وأهو واقف فى مكانه المعهود ... لا ارجوكم ماتخلوناش نعدى جنبه ... ييييه شافني ,ياتري هيعمل إيه ؟,
هل هيودى وشه بعيد ... يا ربي ده بيبتسم.
******************
ابتسم احمد لما قربت البنات منه... وهن مستغرقات في الكلام... إلا مني اللي اتعلقت عينيها بعينيه
, فابتسم لها , طلت من بين شفايفها ابتسامة مترددة ..
فانتبهت صاحبتها ان مني مش بتسمعها فالتفتت تشوف بتبتسم لمين
فقالت سارة : ايمو ازيك؟
احمد وهو مش فاكر اسم البنت اللي بتسلم عليه ولكن ما باينش عليه حاجة
احمد : الحمد لله , ازيك انتي ؟
سارة : كويسة .
بص لمني مباشرة في عينيها وقالها :
احمد : ازيك؟.
تمتمت مني بكلام مش مفهوم معناه الحمد لله
فقالت سارة : ايه دا... انتو تعرفو بعض؟
قالت منى : آآه ..... بينما قال احمد : لا
فتورد وجهها احمرار .....ً بسرعة احمد قال : قصدي اتعرفنا علي بعض بس مانعرفش اسامي بعض
سارة : بسيطة ... احمد امام ..... منى ممدوح.
مد احمد يده عشان يسلم عليها وهو بيقول لنفسه *( ايوه كده تمام)
احمد : فرصة سعيدة.
مدت مني يدها بتردد وهى بتقول لنفسها* (أنا مبحبش الي بيسلمو بالايد)
مني : شكراً.
ضغط احمد كفه برفق وبسرعة على صوابعها اللي بالكاد لمست ايده وتركها سريعا
كأنه ما ضغطش عليهم وده خلى وشها يحمر شوية
احمد قال لنفسه*( اول مرة بنت تحمر عشان سلمت عليا)
منى قالت لنفسها*( ايه الواد ده )
*****************
بعد اليوم ده بأيام شاف أحمد منى , ماشافهاش صدفة طبعا , ده كان مستنيها عند المدرج ,
ولما قرب موعد انتهاء محاضرتها , وهو كان ملاحظ إنها من هواة حضور المحاضرات,
ما استناش كتير وهو واقف مع "شلة" من اصحابه في سنة ثانية بالكلية... لاحظ نزول الطلبة وبينهم مني,
ما اتحركش ناحيتها , لكن وقف في مكان يشوفه كل النازلين من المدرج , واثق انها هتشوفه فيه.
منى شافت أحمد أول ما نزلت من المدرج لقيته اودامها واقف يضحك ويهزر بصوت عالى مع اصحابه ,
اتعلقت عينيها بيه بينما قالت سارة : الواد دا زي العسل انا من يوم ماعرفته مبطلتش ضحك.
قالت بنت تانية معاهم اسمها ميرنا : مين؟ ايمو؟ , دا زي القمر انا كنت هموت عليه في أول أسبوع
بس قالولي مالوش في السن الصغير.
سارة : انتي متعرفيش.. اصله كبير عننا.. اصلا دا بقاله ميت سنة بيسقط ...تقدرى تقولي يمكن دلوقتى عنده 22 ,23 سنة.
ميرنا : تعالي تعالي نسلم عليه.
وسابو منى واتجهو ناحية أحمد , وهي زى المصدومة وراهم , الي هما رايحين فين , لا , انا همشى
التفتت ليها سارة وهى ملاحظة تجمدها في مكانها
سارة : فيه ايه يا بنتي متنحة ليه ؟ اتحركي.
مني : بصي يا سارة روحو انتو وانا هطلب الاوردر في الكافيتريا وانت تبقو تحصلوني اوكاي.
سارة : طيب مش هنتأخر.
واتوجهوا ناحيته ومنى سامعة صوتهم وهى ماشية : ايمو , ازيك .
منى بتقول لنفسها *( انا ماليش دعوة..هما عايزين يقفو معاه هما حرين انا ماليش في الناس الي بتسقط).
وقف أحمد مراقب منى والحديث الذي يدور بين البنات من بعيد , باين كده إن الكلام عليه
فتعمد يعلى صوته بالضحك والهزار , كويس ,أهم البنات بيقربوا ...
إيه ده ؟ هى منى مالها اتسمرت ليه؟ إيه اللى بيحصل ده؟.... لا لا لا هي رايحة فين ؟
يا الله , دى مشيت ,غلى الدم في عروقه , لقد قربت منه بنتين مش فاكر اسمهم حتى , إيه الحظ ده؟.
أحمد بيقول لنفسه *(ماشي يا مني بتحلقيلي أنا هوريكي , مش أنا اللي يتعمل معاه كدة).

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
maha
مشرف
مشرف
avatar

البلد : مصر
الأوسمة مشرف متميز
الجنس : انثى
الابراج : الجوزاء
الأبراج الصينية : الديك
عدد المساهمات : 25
نقاط : 46
السٌّمعَة : 8
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 24

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الثلاثاء يناير 25, 2011 1:14 am

جاااااااااااااااااااااامده مووووووووووووووووووووووت [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الثلاثاء يناير 25, 2011 1:26 am

تسلم ايدك يا احساس على القصة الممتعة والشيقة دى

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
maha
مشرف
مشرف
avatar

البلد : مصر
الأوسمة مشرف متميز
الجنس : انثى
الابراج : الجوزاء
الأبراج الصينية : الديك
عدد المساهمات : 25
نقاط : 46
السٌّمعَة : 8
تاريخ التسجيل : 16/07/2010
العمر : 24

بطاقة الشخصية
احساس:
0/0  (0/0)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الثلاثاء يناير 25, 2011 1:36 am

بجد تسلم ايديك على القصه دى بجد روووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووعه [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: رد: قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد    الثلاثاء يناير 25, 2011 1:59 pm

لو كانت روعه يا نور فده بى مجهودك انتى عشان انتى لى تعبتي فيها
ميرسى ليكى يا مها على متبعتك لى القصه

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: قصة منى وأحمد (الحلقه التالته)   السبت فبراير 05, 2011 3:33 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


ما غمضش لأحمد جفن من ساعة اليوم ده , اولا هو ما حاولش اغواء بنت قبل كده ,
على الاقل من كام سنة ... هو "سمعته سابقاه" في كل مكان,
ومن فترة ماكنش يصعب عليه الحصول على أى بنت ... وجعه غروره ,
مع ان في الحقيقة ماحصلش حاجة تحرجه أو تزعله
لأن مفيش حاجة حصلت اصلا على الاطلاق , لكن هو الوحيد اللى عارف نيته ومراده ,
وجرح الموضوع ده كرامته اودام نفسه ... فحلف إنه يصلح مظهره اودام نفسه على الاقل.
شافها كانت قاعدة لوحدها ... فرصة ذهبية , قرب بخفة وقعد جنبها على الكرسي ,
رفعت عينيها عن تليفونها المحمول الذي كانت بتلعب به.
******************
قعدت منى تستنى صاحباتها علي كرسى بالكلية... الكلية ماكانتش زحمة يومها ولا كان عندها محاضرات اصلاً
حست بشخص قاعد على كرسى مش بعيد منها .. فرفعت عينيها عن تليفونها... لقيته أحمد , ارتعشت , إيه اللى جابه ده دلوقتى ,
رسمت ابتسامة سريعة علي شفايفها .
******************
أحمد : منى , ازيك؟
منى : الحمد لله.
احمد : قاعدة لوحدك ليه ؟
منى : عادي. منى بتقول لنفسها *( قاعد انت جمبي ليه؟)
أحمد بيقول لنفسه *( انتي هتردي على كل سؤال بالعافية.)... أحمد : اومال صوحابك فين؟
منى : لسه مجوش.
أحمد : طب ما تيجي تقعدي معانا لحد ما ييجو.
مني : لا معلش هستناهم هنا عشان يلاقوني.
أحمد بيقول لنفسه * (ايه البت الرخمة دي؟).... أحمد : طب هقعد انا معاكي لغاية ماييجو.
منى بتقول لنفسها *( ييييه ياريتني قلتله ماشي.).... منى : مابتشوفش شيري .
أحمد انبسطت اساريره لفتحها موضوع للتحاور
أحمد : لا والله من ساعة ما شفتها معاكي وهي مطنشاني , هي قريبتك؟
منى : آآه من بعيد , هي طيبة اوي .
أحمد : فعلاً , هي بنت جدعة .
ساد صمت محرج شوية
أحمد بيقول لنفسه* (فكر ياواد يا ايمو متقعدش ساكت كده ).
ومنى بتقول لنفسها* (ايه يا مني ؟ انتي خرسا ليه؟ عمرك ماكنتي رخمة كده ,فكي شوية).... مني: انا شفتها النهاردة .
أحمد : هي مين دي؟
مني : شيري .
أحمد : آه فين؟
مني : لمحتها عند البوابة الصبح.
أحمد لمعت عينيه , وجتله فكرة فى دماغه
أحمد : لما تشوفيها تاني قوليلها اني عايزها ضروري , ولا اقولك رني عليا وانا اجي اقفشها.
منى فهمت قصده وحاولت تتهرب منه
مني : آآه حاضر... إن شاء الله
أحمد بيقول لنفسه*( ايه ده , هي هتصيع عليا)....فقال مباشرة: انتي معاكي نمرتي.
شعرت مني بالقلق فهزت رأسها بالنفى ً... وبكل بساطة مقصودة طبعا مسك تليفونها من بين ايديها
وسجل نمرته ورن على تلفونه وقال لها في " استعباط " تام : أول ماتشوفيها رنيلي ,
انا همشي دلوقتي ماشي .
ومشى وسابها وهي بتغلى من شدة الغضب من اللى عمله
أحمد بيقول لنفسه*( قشطة كدة).
ومنى بتقول لنفسها*( ايه الواد البجح دا).



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
E7sasEl7op
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : مدير المنتدى
الأوسمة الاداره
الجنس : ذكر
الابراج : العقرب
الأبراج الصينية : الكلب
عدد المساهمات : 291
نقاط : 26749
السٌّمعَة : 4
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 35
الموقع الموقع : http://e7saselhop.ba7r.org

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: قصة احمد ومنى (الحلقه الرابعه)   الأحد أبريل 24, 2011 3:30 am

(الحلقه الرابعه)
كريم : مالك يا ابني..سيب الموبايل مش هتتصل.
أحمد : هي مين دي الي مش هتتصل.
كريم : هاها هاهاي الي انت مستنيها.
أحمد :أنا مش مستني حد يتصل .. وبعدين مين قال إنها مش هتتصل ؟
كريم : أهو يعني فيه حد هيتصل.
أحمد : وانت مالك أصلا ياغلس .
*****************
منى : شيري .... شيري ..
شيرين : مينوووو .
جت شيرين وباست منى علي خديها
شيرين : انتي فين يا كلبة.
منى : انتي اللي مبتسأليش .
وبعد ما قربوا على نهاية كلامهم قالت منى : آآه على فكرة , أحمد امام عايزك ضروري .
شيرين : ودا عايز ايه دا كمان ضروري كده .
*****************
شيرين : إنت ياواد إنت.
أحمد: بنت يا شيرين , ازيك انتي فين؟
شيرين : كنت مسافرة , إيه اخبارك ؟ عايزني في إيه؟
أحمد : أنا عايزك ؟
شيرين : إنت مش قلت لمني تبلغني إنك عايزني ضروري .
أحمد : لا أنا ....... أهههه.... لا ولا تحطي في دماغك.
شيرين : ايمو .... جري ايه , انت هتعط من ورايا؟
أحمد : ههه.. لا يا بنتي مفيش حاجة.
شيرين : أحمد يا امام انا بتكلم بجد إبعد عن مني دي بنت ناس.
أحمد: منى ايه وعيال ايه يا بنتي إنتي , وبعدين ايه يعني بنت ناس هو انا الي كنت اعرفهم كانو ولاد ايه.
شيرين : لا دي مؤدبة ومش حملك لو فيه حاجه في دماغك ياريت تطلعها لو سمحت.
احمد : يا بنتي بجد مفيش حاجة.
شيرين : ليه هو انا مش عرفاك , ايه مالك؟ ايه الي هيموتك عليها كده , انها مؤدبة... وحياة ابوك تخليهالي كده دي امانة.
احمد : يعني ما هو انا لو ماستلمتهاش هيستلمها غيري , هي داخلة كلية شرعي؟؟.
شيرين : ايمو ... عشان متخسرنيش , شوفلك حدوتة تانية اليومين دول.
احمد : انا اقدر ارفضلك طلب ياقمر.
******************
سارة : مين دا يا بنتي الي اداكي نمرته... انتي بتهزري, دا واد تنك جدا وما افتكرش انه هيديكي رقمه.
منى : والله العظيم اخد موبايلي من ايدي كده بالظبط وكتب نمرته , اتصلك بيه يعني عشان تتأكدي.
سارة : اكيد عشان كان عايز شيرين في حاجة , وعشان كده بس عمل كده.
منى : يا بنتي كان باين اوي انها حجة, انا مش هبلة.
سارة : طب وانتي عملتي ايه بالنمرة؟
منى : مسحتها اول ما مشي .
سارة : يخرب عقلك انتي اتجننتي .
منى : يعني كنتي عايزاني اعمل ايه يعني؟
سارة : معرفش بس مكنتيش تعملي كده .
سكتت مني شوية وبعدين قالت : بس انا حفظت النمرة قبل ما امسحها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


ζΩ«۩۝۩﴾√ااحــــــ الحـب ــــااس√﴿۩۝۩»Ωζ


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: الحلقة الخامسة من قصة منى وأحمد   السبت أغسطس 06, 2011 5:11 am

تحذيرات شيرين لأحمد زادته فضول, ومازادوش الفضول الا رغبة في التقرب من منى ,
ورغم وعده لشيرين انه سيسيب مني في حالها ,
الا انه قرر ان ينتقل فى ما بينهم الي قليل من الخصوصية ,
فقرر يتصل بيها.
***************************
اتسمرت مني اودام تليفونها وهو بيرن , اتعرفت على الرقم أول ماشافته
لأنها حفظته رغم انفها ,طيب هتعمل إيه دلوقتى ؟؟, ترددت شوية قبل ماتعمل التلفون صامت وسابته وبعدت.
*****************
ماردتش, اعمل إيه ؟ لا لليأس... هتصل تانى ,إيه اللى هأخسره ؟ ,مفيش حاجة مش عادية ,
انا بتصل بيها عشان اسأل عليها مش أكتر .
*****************
لا .... مش معقول ده مصر, طيب...هرد ,إيه اللى هأخسره؟ مفيش حاجة مش عادية ,
هرد عشان أعرف عايز إيه.
*****************
مني بصوت بيرتعش : ....الو.
احمد : مني ؟
مني : ايوة مين معايا؟
منى بتقول لنفسها* (انا هعمل نفسي مش عارفة هو مين )
احمد : انا أحمد امام .
أحمد بيقول لنفسه* (ايه الكسفة دى... ياريتني ما اتصلت)
مني : آآه ازيك ؟ اخبارك ايه؟
احمد : الحمد لله انتي ازيك؟
منى : تمام , ايه فيه حاجة؟
بدا عليه شيء من قلة الصبر والغيظ اللي حس بيه وقال : يعني هو فيه حد في الدنيا بيقول الو فيه حاجة؟
مني : ههههه لا والله عادي انا بس قلت فيه حاجة.
منى بتقول لنفسها*( خفي يا مينو شوية على الواد دا شكله ظريف)
احمد : لا يا ستي انا مش متصل عشان حاجة , انا متصل اسأل عليكي.
منى: ...............
منى بتقول لنفسها*( اوبااااااا)
وأحمد بيقول لنفسه*(ايه يابو حميد ماتسكتش حور )
احمد : مش انا النهاردة شفت ميرنا صاحبتك
منى: آآه .... بجد؟
احمد : انتو هتطلعو الرحلة؟.
منى : رحلة ايه؟
احمد : العين السخنة , انتي مش طالعة , دي ميرنا قالتلي النهاردة انكو طالعين.
وطبعا كان هو اللى باعت كريم يقنع ميرنا واصحابها واستغل الموقف
منى : مش عارفة ؟ هسأل ماما .
أحمد بيقول لنفسه* (متزنش خليها تيجي منها).
احمد: طب لوهتطلعي ابقي بلغيني عشان اظبتكو قبل العدد ما يبقي كومبليت .
منى : اوكاي.
احمد : ماشي يا موني , عايزة حاجة؟
منى بتقول لنفسها*( اههه احنا فينا من موني)
منى : لا شكراً , سلام .
احمد : ايه دا انتي عايزة تقفلي كده ليه ؟
منى :...... مفيش , عادي.
احمد : هو كل حاجة عادي, ما علينا هبقي اكلمك تاني, باي باي.
وقفل السماعة.. وكلمة " هكلمك تاني بترن في ودنها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: (الحلقة السادسة ) قصة منى وأحمد   السبت أغسطس 06, 2011 5:14 am

منى من ساعت ماكلمها أحمد قررت انها تطلع الرحلة , ولكنها ماكانتش عايزة يبان عليها انها ملهوفة ,
وقررت تستنى شوية عشان مايبانش عليها , ولكنها قالت لسارة قرارها.
سارة : وانتي بقا مالك من ساعتها .
منى : شايفاني بتنطط من الفرحة ولا مالي يعني.
سارة : لا , شايفاكي هتطقي كأنه قالك تعالي نتجوز عرفي ,
دا واحد كل الي عمله انه اتصل بواحده يعرفها من بعيد... بيستهبل يعنى .. عايز يلم عدد للرحلة الي هو مطلعها ,
مالك واخدة الموضوع كأنه شخصي اوي؟ وكأنه مطلع الرحلة مخصوص علشانك.
منى : انتي ايه؟ بلدوزر محدش يعرف يتكلم معاكي ابدا.
سارة : انا عشان بقولك الحق ابقي بلدوزر ,بدال ما تحمدي ربنا ان ليكي صاحبة خايفة على مصلحتك,
طيب يا ستي انتي حرة, والرحلة بتاعتك دي انا مش طالعاها.
منى : انتي بتهرجي , لا طبعا هتطلعي.
سارة : طب والله منا طالعة وخلي ست ميرنا تنفعك.
**********************

قبل الرحلة بيوم
كريم : يا ابني كلمها اسألها هتطلع ولا لأ.
احمد : قلتلك ميت مرة مش هتصل , ماينفعش ,هو انا هتحايل عليها؟,
وبعدين احنا مفيش بينا كلام اصلا الا من بعيد لبعيد.
كريم : اومال ايه بقا نرفزتك دي عليا من ساعة ما عرفنا من ميرنا ان احتمال هي بس اللي تطلع؟
احمد : انا مش متنيل متنرفز... وبعدين ايه يعني ماعنها ما طلعت.. معادش الا عيلة كمان الي هتوجع لي دماغي.
ومشى وساب كريم وهو غضبان
كريم بيكلم نفسه : لا ابدا لا متنيل ولا متنرفز ولا كان هيضربني ولا حاجة.
*********************
بعد قرار سارة انها مش هتطلع الرحلة , اضطرت منى للامتثال لقرارها ده ,
بعد ما اقنعتها بأن الافضل إنها ماتنجرفش ورا مشاعرها اللي هتؤذيها
وانها لازم ترجع لعقلها وبالفعل قررت منى انها تنسى احمد ,وتقتنع بأنه ماعملش حاجة اصلا عشان يعلقها بيه
وأن الموضوع كله عادي , واللى بتتوهمه ده من نسج خيالها بس
وأن اللى زرعه أخواتها الكبار فيها من الخوف من اصحابها الشباب.. ماهو الا اوهام وتعنت منهم
وان الحياة في الكلية غير ماهم فاكرين تماما, أو كأنهم ما دخلوش كليات قبل كده؟,
وانها مابقتش طفلة , وانها بنت كبيرة وعارفة حدودها كويس.

عدا يوم الرحلة على احمد كسابق الرحلات, جميل وظريف ,والادهي انه مليان بالوجوه الجديدة ,
ومر عليه اليوم ونسي غضبه, ده حتى نسي وجود مني اصلا.
*********************
صحيح ان منى قررت ماتفكرش في احمد , الا ان عقلها الباطن كان مستنى منه مكالمة يستفقدها في الرحلة,
هو مش اتصل بها مخصوص عشان يعزمها , وتعب عقلها الباطن من التفكير طول اليوم
,وده وصلها لحالة من الانكار الشديد للى بيحصل لها.
منى بتقول لنفسها* (انت عبيطة؟, احمد مين دا الي بيفكر فيكي؟, اسمعي كلام سارة ,
مفيش حاجة من الي في دماغك اصلا, وبعدين انتي مش بتاعة الكلام ده, بتفكري فيه ليه بقا دلوقتي ؟؟؟ّّّّّ!!)
وقررت تقفل الموضوع ده وتلتفت لدراستها بس
********************
بعد اليوم ده , رجع كل من احمد ومني لحياته السابقة , صحيح ان منى بتشوفه كتير في الكلية ,
وازاى ماتشوفوش ؟ وهو عامل زى بخارالماء , الا انها قست نفسها وساعدتها سارة على كده ,
اما احمد فكاد إنه ينسي منى لولا انه كان بيلمحها في بعض الايام , ياما داخلة الكلية , اوخارجة ,
او عند الكافيتيريا , لكنه ما شغلش باله انه يتكلم معاها.
أحمد بيقول لنفسه*( والله انا عرضت عليها وهي الي رفضت, بتتنك على ايه انا مش فاهم,
خلى الادب ينفعها, انا عمري ما اتحايلت على بنت , وبعدين البنات اكتر من الهم على القلب)
.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: الحلقة السابعة من قصة منى وأحمد   الأربعاء أغسطس 10, 2011 3:44 am

شيرين : يا بنتي انتي بتدخلى الامتحان تكتبي الي تعرفيه سواء جالك او مجالكيش, المهم تملي ورقة الاجابة.
منى : هو انا هستنى لما ادخل الامتحان؟... انا مش فاهمة حاجة اصلا , انا عايزة آخد درس ,
وعايزة الحق دا مش فاضل الا شهرين على الامتحانات, وخالد زميلي قالي ممكن يشرحلي , بس مش عارفة اعمل ايه.
شيرين : ايه دا ماحنا اتنطقنا أهو وبقالنا اصحاب ولاد .
منى : لو سمحتى يا شيري... دا ولد محترم جدا وبعدين دا دحيح الدفعة
وانتي عارفة كويس اني ماليش في الحورات دي.
شيرين : طب براحة عليا شوية, ربنا يكملك بعقلك يا ستي ويبعد عنك الشيطان ...... ييييه أهو جه.
منى : هو مين دا؟
شيرين : الشيطان
اتلفتت منى لقت نفسها وجها لوجه اودام احمد, بص لمنى وقال وهو بيكلم شيرين : شيطان ايه؟
أحمد بيقول لنفسه* (ياه انتي لسه بتحمري , بس والله ليكي وحشة)
منى: ....................
منى بتقول لنفسها* (حرام عليكي يا شيري بقي دا شيطان)
قالت شيرين : سيبك انت, كنت رايح على فين كده؟
احمد : كنت بدور على كيمو مشفتيهوش؟
شيرين : لا مشفتوش... الا صحيح يا ايمو , متعرفش حد بيدي دروس سنة اولي .
بص لمنى بنظرة فاترة وقال : اعرف واحد صاحبي كان معانا... هو دلوقتي معيد, انتي عايزة تاخدي درس؟
مني بصوت منخفض : آآه, انا كنت بسأل شيرين اعمل ايه, بس انا ممكن واحد زميلي يشرحلي.
أحمد بيقول لنفسه*( واحد زميلك , هو انتي لحقتي ,ماكنتي عاقلة, قال واحد زميلي قال)
احمد : لا لا لا, متخليش حد يلخبطلك دماغك , انا هظبطلك عند صاحبي دا وهبقي اكلمك اقولك, تمام؟
منى بتقول لنفسها* (مابلاش انت, انا ما صدقت نسيتك)
منى : ماشي ان شاء الله.
احمد : يلا , عايزين حاجة؟
شيرين : وهنعوز منك انت ايه؟
احمد : ماشي يا غلباوية ,سلام.
وبعد ما مشي بصت شيرين لمنى وهى حاطة ايديها في وسطها
شيرين : وايه هكلمك اقولك دي ان شاء الله... انتو بتكلمو بعض ولا إيه؟
منى : لا والله العظيم ابدا , هو مكلمنيش الا مرة يقولي على الرحلة وبس وعمرنا ماتكلمنا حتى في الكلية بعدها.
شيرين : وبس؟
منى : انا حلفت , انتي مش مصدقاني؟
شيرين : مصدقاكي يا ستي......., والله انا نفسي انصحك بس خايفة تفهميني غلط.
منى : لا قولي يا شيري براحتك.
شيرين : اصل احمد دا انا اعرفه من اول ما حطيت رجلي في الكلية, كان لسه بيعيد سنة تانية
كان واد بايظ وكده , بصراحة عجبني اوي لانه مع كل دا كان جدع , وحصلت توقيعة كده من واحدة صاحبتي,
وصلتله اني معجبة بيه , كنا ساعتها مش اصحاب اوي , فبدأ هو يرسم عليا وبتاع , بس شوية كده ,
وعرفت حكاية التوقيعة... وقلتله اني مش في دماغي حاجة , وبقينا اصحاب من ساعتها ,
بس هو مبيبطلش رمرمة , انا مش قلقانه منه هو , انا خايفة عليكي انتي ,
ممكن تحطي انتي في دماغك حاجة وهو مش هنا اصلا.......
منى بتقاطعها بشدة : انا مفيش في دماغي حاجة.
شيرين : اسمعيني بس للاخر, انتي لسة مش في دماغك حاجة, بس انتي خام ع الاخر ,
يعني مصيبة ... ممكن من أدبك تروحي في داهية , ومتفتكريش انا مش دريانه بيكي ,دا انتي بتحمري لما بيكلمك.
منى : هو الادب بقي عيب الايام دي؟
شيرين : لا , مبقاش عيب ولا حاجة, بس عشان تتعاملي مع الناس لازم تكوني مصحصحة,
يعني عندك سارة صاحبتك مثلا, انا شايفة انها مبقالهاش شهر ونص في الكلية وبقت اشهر من احمد نفسه,
ومع ذلك محدش يقدر يتعدي حدوده معاها... ولا يقول عليها كلمة ,
وكل الناس اصحابها ,اهي هي دي الصحوبية الي كنت بقولك عليها,يبقي كل الناس اصحابك ,
بس انتي مش ملك حد.
منى : انتي بتقوليلي الكلام دا ليه.
شيرين : عشان انا بنت وعارفة البنات كلها بتبقي عايزة تحب وتتحب وانا نفسي حبيت واتحبيت
واديكي شفتي الي حصلي ومن ساعتها الحمد لله ... عرفت ان الطريق السليم مفيش احسن منه,
وانا تعبت جامد بعد اسامة ... واحدة غيري كانت دورت على واحد تاني على طول عشان تملا الفراغ الي سابه,
ودا الي بيحصل على طول البنت اول مابتسيب الولد بتبقي عاملة زي المدمنة مبتبطلش ولاد ,
وهاتيلي اسم بنت سابت ولد وما ارتبطتش بعده ,
انا الحمد لله لولا انهم لحقوني بمحمود ودخل من الباب... ماكناش هنتخطب بعد اسبوعين
,وانا شفت انتي بتبصي لاحمد ازاي ,انا اكبر منك بسنتين صحيح, بس انا شفت كتير ,
وانتي بقي ودماغك , خدي بالك من نفسك عشان محدش هياخد باله منها الا انتي ,
والكلام دا مش على احمد بس , دا على اي ولد تاني يحاول يدخلك من الشباك.
سكتت شيرين وبصت لمنى التي كانت مزهولة طول المحاضرة التي قالتها شيرين ,
حست منى بإن كل كلمة قالتها شيرين كانت صح .... حتى إن عينيها رغرغت بالدموع.
شيرين : ايه يا بنت يا هبلة... انتي هتعيطي؟
ومدت زراعها وحضنت منى وقالتلها : يا عبيطة ,انا قصدي افهمك.
قالت مني من بين دموعها : انا فهمت والله فهمت
.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: الحلقة الثامنة من قصة منى وأحمد   الأربعاء أغسطس 10, 2011 4:03 am


(الحلقه التامنه)
فاقت منى شوية بعد كلام شيرين , وقررت للمرة الثانية انها تنسي أحمد " قال ايه " ,
وبقت عشان تنساه بتجاهد نفسها عشان ماتفكرش فيه ...وبالطريقة دى تفكيرها فيه زاد أكتر وأكتر,
لأنك لما تحاول توقف التفكير بأحد فانت تبذل مجهود اكبر من انك تفكر فيه ,
***************
احمد : متعرفش نمرة الواد وائل عبد الكريم؟
كريم : ليه ؟, والله انا لو من الواد دا معرفكش تاني.
احمد : ماهو مش انا الي هكلمه , انت الي هتكلمه.
كريم : وحياة امك ؟ ليه بقا ان شاء الله.
احمد : مش عشاني والله , كنت عايز احجز عنده درس.
كريم : ليه ؟ ناوي تختصر وتاخد الكلية م الاول؟
احمد : مش طالبة ظرف, مش ليا يا ظريف دا لمني.
كريم : على اساس لما هتقولي منى هفهم ... منى مين يابني؟.
احمد : قريبة شيرين.
كريم : انت رجعت تاني؟؟.... مش كنا خلصنا.
احمد : ايه يابني انا بعمل خدمة لشيرين.
كريم : على ماما ... ومن امتى بقي الحنية دي؟.. من ساعة ماقلبتك ولا من ساعة ما مطلعتش الرحلة ؟.
احمد : بقولك ايه اطلع من دماغي , هتتصل ولا لأ؟.
كريم : هتصل عشان خاطر شيرين بس, وعشان خاطر الواد الي سايبته صاحبته الغلبان دا بس.
احمد : تلاقيه هو نفسه نسي , انت لسه فاكرلي يا كيمو, اخص عليك.
كريم : ولما هو نسي , ماتكلمه انت ياخويا.
احمد : اللهم طولك ياروح هو انا معرفش اطلب منك حاجة ابدا الا لما تطهقني كده فى عيشتى.
كريم : لأ وعلى ايه , هكلمه ... بس انتي متزعليش مني يا قطة.
احمد : طب يا روح امك خلص.
كريم : طيب ماتزقش.
***************
منى : انتي عارفة يا سارة احسن حاجة اني لما قررت انسي احمد دا خالص,
جيت على نفسي أهو وشلته من دماغي, يعني خالص ,بجد, آآه.
سارة :..................
منى : انتي مبترديش عليا ليه؟
سارة : عشان دي عاشر مرة تقوليلي الكلام ده من الصبح , دا غير انك قولتيهولي امبارح في التليفون
, بالله عليكي انتي كده نسيتيه؟.
منى : آآآه ... طبعا....انا مابفكرش فيه خالص.
سارة : لا أبدا ... اصل هو انا الي بحب اجيب سيرته , بحب اتكلم عنه ,
وماليش سيرة غيره م الصبح, الله يسامحك يا شيخة انتي واحمد بتاعك دا.
**************
كريم : على فكرة .... كلمتلك الواد ,وطبعا مجبتش سيرة سعادتك .
احمد : متشكر يا سيدي.
كريم : وانت بقا عايز ايه من منى دي؟
احمد : ولا حاجة اهي حدوتة جديدة .
كريم : هي البت حلوة... بس شكلها مش بتاعة بمب وفراقيع.
احمد : لا يا سيدي ... هي بتاعة بمب وفراقيع, مشفتش لما قالتلي واحد صاحبي هيشرحلي,
وبعدين لو مكانتش كده مكنتش ردت عليا لما اتصلت بيها, انت بيدخل عليك الكلام دا, دا تقل ,وبكرة هوريك.
كريم : طب ولو طلعت مؤدبة بجد يا فالح.
احمد : وانا هخسر ايه يعني , لو كانت مؤدبة خير وبركة اهو حتى الواحد ينضف,
وان كانت بتتقل هوريها هي بتتقل على مين.
كريم : ماهي لو مؤدبة اصلا مش هترضى تصاحبك.
احمد : يا حبيبي كل بنت وليها سكة, لما نشوف دي سكتها ايه.
كريم : ربنا يسترعلى البنت.
احمد : سيبك انت من السيرة دي, هنسهر فين النهاردة؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: الحلقة التاسعة من قصة منى وأحمد   الأربعاء أغسطس 10, 2011 4:11 am


(الحلقه التاسعه)
فى الحلقة دى يلعب الشيطان دوره في اذهان كل من منى واحمد ويظهر في كلامهم مع نفسهم
منى بتقول لنفسها*(هه وبعدين , هتفضلي متنحة للتليفون كتير .. ماتردي , هيكون عايز ايه يعني؟,
هو مش قال هيكلمك , وانتي مااعترضتيش , مالك بقي؟
لا لا , احنا مش اصحاب عشان نتكلم في التليفون,
وبعدين انا اصلا ماسحة نمرته ... هو لو صاحبي كنت سجلت النمرة تاني )
(شيطانها): وهو حد قال حاجة؟ , الراجل كتر خيره بيعملك خدمة , وانتي بكل قلة ادب مش عايزة تقبليها,
ولا حتى تردي عليه ترفضيها بالذوق
منى بتقول لنفسها* (هو لو فيه حاجة مهمة هيتصل تاني ,صح؟)
( شيطانها): أهو بيتصل تاني أهو, ردي بقي ,دا اكيد فيه حاجة ضروري, اقولك ,
ردي واعرفي الموضوع واقفلي على طول,بالزوق برضة يعني لو حب يحور قصري
منى بتقول لنفسها*( صح, وهو ايه الي هيجري يعني , انا هرد ومش هطول).
***************
أحمد بيقول لنفسه*(ماتردي بقي , هفضل ارن كتير , اوفففف ,..................تررن تررن,
يعني اعمل ايه عشان تردي؟, الله يقطع البنات على سنين البنات الي قالين قيمتنا عليهم
ماشي يا سيدي ع التقل , وعاملالي مؤدبة , دي مدوباهم اتنين.... برضة وراكي ,
بتعمليهم عليا انا , اذا كنتي انتي مدوباهم اتنين فانا بقي مابعدش, وهتصل تاني اما نشوف اخرتها معاكي).
**************
مني : آآ..ألو.
احمد : السلام عليكو.
أحمد بيقول لنفسه*(جامدة الدخلة دي)
مني : وعليكم السلام ورحمةالله وبركاته.
احمد : ازيك يا مني؟
أحمد بيقول لنفسه* (ازيك يا مغلباني)
مني : الحمد لله, انت ازيك؟
منى بتقول لنفسها* (انت هتحور, قصر)
احمد : اخبار القانون معاكي ايه.
منى : زفت .
احمد : على فكرة.... انا كلمت صاحبي الي قلتلك عليه , وحجزتلك عنده ,
بس كنت عايز اعرف اذا كانت المواعيد تناسبك.
منى : يوم ايه وايه؟؟.
احمد : فيه سبت واتنين وخميس , وفيه حد وتلات وجمعة.
منى : انا ينفعني حد وتلات وجمعة.
احمد : اوكاي هبلغه , واقولك على المعاد والمكان .
مني : طيب ان شاء الله.
احمد بيقول لنفسه* (ندخل على المهم)
احمد : يعني مش هتحتاجي حد يشرحلك .
منى بتقول لنفسها*( اه..وبعدين بقا )
منى : لا ان شاء الله , اصل المادة دي غلسة اوي انت عارف.
احمد : اه عارف مانا ذاكرتها سنتين ف اولي.
منى : اه صحيح , ماانتا خبرة , مش كنت انت الي تدي دروس ,
دا حتى صاحبك الي بقي معيد مذاكرش المواد قد ماانتا ذاكرتها.
منى بتقول لنفسها*( انتي بتعملي ايه؟, قصري ....ايه؟؟ هو انا قلت حاجة)
احمد : ايوه , ماأنا كنت ناوي ادي دروس بس مستني أما أعيد رابعة عشان أبقا ذاكرت كل سنة مرتين .
أحمد بيقول لنفسه*( الله؟؟ , ماحنا بنعرف نهذر زي الناس أهو)
منى : طب مش لما تنجح تالتة الاول .
احمد : لا ماهو مش معقول أدبلر تالتة , دا انا حتى أبقا دكتوراة في المواد.
منى : هههههههههه
احمد بيقول لنفسه* (انزل بالتقيل)
احمد : على فكرة... صوت ضحكتك حلو اوي في التليفون .
مني : أممممم... شكراً.
منى * (انتي بتعملي ايه لسه على التليفون؟, اقفلي).
احمد : لا, انا بتكلم بجد, او يمكن انتي مابتضحكيش معايا كتير في الكلية , دا انتي بتكشري حتى لما بتشوفيني.
منى : ايه الي خلاك تقول كده؟
منى*( انا؟؟ , ابدا والله , انا بس ببقي مخضوضة).
احمد : معرفش بحس انك متضايقة , عايزة تخلصي , كده.
منى : لا ابدا, عادي يعني.
منى* (اخلصي يا مني ماتحوريش)
أحمد* (رجعنا لعادي , هتشلني ان شاء الله)
احمد : يعني العادي بتاعك انك تكشري , مع ان ضحتك حلوة اوي.
أحمد* (اتسبتي بأة)
مني : لا , ان شاء الله هضحك كتير.
منى* (انت بتحمري ليه دلوقتي مش انتي الي ماقفلتيش؟)
احمد : ياريت , وتسمعيني ضحكتك على طول .
أحمد* (اما نشوف اخرتها)
مني : .........
احمد : انتي اتضايقتي؟ , انا مكانش قصدي احرجك على فكرة... انا اسف.
أحمد* (مثلي عليا مثلي)
منى : لا مفيش حاجة.
منى* (ايه الي مفيش؟ , انتي هتستعبطي)
احمد : طيب يا ستي هبلغك ان شاء الله بالمواعيد اول ما اعرفها.
أحمد* (يلا كفاية عليكي كده)
منى : ماشي .
منى* (ايوه كده اقفل بقا)
احمد : يلا باي.
منى : سلام.
******************
أحمد* (اتسبتت يا معلم ,والله ولسه شديد زي زمان)
منى* (ايه الي انا عملتو دا؟ مكانش لازم احور, يارب سامحني انا اسفة
)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
نور العين
مدير
مدير
avatar

البلد : مصر
الرتبة : نائب المدير
الجنس : انثى
الابراج : الميزان
الأبراج الصينية : الثعبان
عدد المساهمات : 274
نقاط : 1579
السٌّمعَة : 5
تاريخ التسجيل : 05/07/2010
العمر : 28

بطاقة الشخصية
احساس:
10/10  (10/10)

مُساهمةموضوع: الحلقة العاشرة من قصة منى وأحمد   الأربعاء أغسطس 10, 2011 4:15 am


(الحلقه العاشره)
منى : هو فين البيت بقا يوووووووووووه.
وقفت مني هتعيط لثالث مرة تدور في الشارع ده رايحة وجاية
احمد قالها ان هو ده العنوان, وهي متأكدة ان هو ده المكان اللي شرحه لها,
برج الرحمة , اودام محل ملابس اطفال كوكو بارك, أهو المحل واخد ناصية كاملة بتطل على شارعين
, فين برج الرحمة؟ , سألت الناس ,وما وصلتش لحاجة, هتعمل إيه دلوقتى؟.
منى* (ياربي بقا , اعمل ايه دلوقتى؟ماعادش فاضل الا عشر دقايق ,اتصل بأحمد اسأله؟؟
لااااا, اهو كلو الا دا ,احمد ايه ؟ انتي اتجننتي؟)
( شيطانها )ايه هو الي لأ؟, امال هتعملي ايه يعني
لا مش هتصل بيه ابدا, انا اخري معاه انه اتصل اداني العنوان في السريع وقفل , خلاص انتهينا
(شيطانها )آآه واديكي تايهة اهه, خلاص بقا خليكي واقفة مكانك , وتعالي يوم التلات برضه اقفي مكانك
يباااااااي , طيب هتصل بيه , بس هي المرة دي بس
******************

أحمد* (اخييييرا , دانا بقالي نص ساعة مستني تتصلي , كل دا بتقاوحي نفسك)
احمد : السلام عليكم.
أحمد* (يا واد ياجامد)
منى : عليكم السلام , احمد بقولك ايه انا مش عارفة البيت فين؟
أحمد* (طب منا عارف)
احمد : بيت ايه؟
منى* (دا وقت غباوة انت كمان)
منى : البيت الي فيه الدرس.
احمد : اههها, انتي فين دلوقتى ؟.
منى : عند كوكو بارك.
احمد : هتلاقيه اودام المحل.
أحمد* (دوري من هنا لبكرة)
منى : اودامه ناصيتين ادخل من انهي شارع؟
احمد : ناصيتين؟؟ لا انا مش فاهم حاجه
أحمد*(هههههههههههههههههه)
منى : منا مش عارفة ومفيش وقت.
احمد : طب بقولك ايه , انا قريب من المكان ,خليكي في مكانك , عشر دقايق وهكون عندك.
منى : لأ , انت بس قولي ادخل منين.
احمد : ماهو انا الي فهمته من الي شرحلي المكان قولتهولك , بس انت استني, انا جاي , باي
أحمد* (استنيني بقا)
منى : آ...آآآآ... انت يازفت , قفلت؟, الله يحرقك.
منى* (هعمل ايه انا دلوقتي ,انا ايه الي كان خلاني اتصل بيه)
(شيطانها ) ياستي اسكتي بقا , الحق عليه انه جاي يلحقك , اظبطي انتي شكلك المبهدل دا واعدلي نفسك كده
***************
وصل احمد يتمختر , هينفجر من الضحك وهو شايف منى واقفة زى التلميذ المضروب "علقة ",
ومش باين عليها انها فهمت حاجة من مخططه, وصل الساعة تمانية وعشر دقايق.
أحمد* (هههههههههههههههههههههههههههههه)"مش قادر يتكلم من كتر ما بيضحك في دماغه"

**************
وقفت منى تبص يمين وشمال , وعينيها مافارقوش الساعة التي كانت بتتحرك ببطء شديد بالنسبة لوضعها
وهى مستنية احمد... وبتتحرك بسرعة بالنسبة لميعاد الدرس.
منى* (اهه وصل , يادي الكسفة, لما نشوف هيحلها ازاي الفالح)
احمد : معلش اتأخرت عليكي.
أحمد* (انا قاصد ألطعك)
منى : لا مفيش حاجه , عادي.
منى* (دا انا كنت هتشل بقالي ربع ساعة)
احمد : ادي ياستي كوكو بارك , ايه الي موقفك هنا بقا؟ ,البرج بعد ما نعدي العربيات , على الرصيف التاني.
أحمد* (ايوه ,قدام عنيكي يا عميا)
منى : رصيف تاني؟؟!! , انت مش قلت انه تاني شارع اول عمارة, اودام كوكو بارك؟؟.
منى* (نعم ياخويا؟؟؟)
احمد : على الناصية , اودام كوكو بارك , يعني تعدي العربيات.
أحمد* (وكنت عارف انك غبية وهتفهميها على كيفك , زي منا عايز برضو)
منى وهي على وشك إنها تنفجر من الغضب
منى : منا مكنتش عارفة ان اودام كوكو زفت فيه شارع رئيسي وشارع جانبي, طبعا مجاش في بالي
اني اعدي الناحية التانية.
منى* (انا اصلا مفهمتش منك حاجة ساعة ما شرحتلي)
احمد : معلش انا اسف مفهمتكيش كويس.
أحمد* (وانتي شربتيها زى الجردل ,هتروحي مني فين؟)
بص احمد في ساعته وهو متظاهر بالضيق
احمد : احنا اتأخرنا جامد ,دي الساعة بقت 8 وربع.
أحمد* (قدامي يا فالحة)
منى : طيب بسرعة بقا.
منى*( انا همشي معاه في الشارع لوحدنا ازاي دا , يا ارض انشقي وابلعيني)
************
مشيت منى جنب احمد وبينهم مسافة كبيرة وكأنهم مش ماشيين مع بعض
بينما احمد ماشى مش بيتكلم وكأنه مش هامه ان كانت ماشية جنبه او في شارع تاني
,وان كان بيحاول يظهر نفسه بمظهرالمؤدب.
وصلو للمكان في اقل من دقيقتين .
احمد : اهه البرج .
قرأت منى على مدخل البرج
منى : برج الرحمة, اخيرا.
اتلفتت منى ليه, وزفرت قائلة
منى : انا مش عارفة اشكرك ازاي .......؟؟, شكرا بجد.
منى* (مع انك لففتني السبع لفات بس شكرا)
احمد : تشكريني على ايه يا منى ؟ انتي عبيطة؟
أحمد*( انتي لسه شفتي حاجة)
وقبل ما ترد عليه استعدادا للصعود , سمعو اصوات لشباب خارجين من الأسانسير
, فاتلفتو يبصو ناحية مصدر الصوت ,لغاية ماوصل اصحاب الصوت ليهم
احمد : حسان .... احمد سلم على الشاب الاول , وبعدين على البنتين اللى معاه,
بينما وصل مجموعة تانية من الشباب نازلين على السلم,
وسلم معظمهم على احمد بينما منى كانت منكمشة من الاحراج, لأنها عرفت معظمهم ,
وازاى لا وهم كلهم فى سنة اولى , يعنى زملائها بالكلية.
منى* (يانهار ابيض, انا ايه الي بيحصلي ده , وقال انا الي خايفة حد يشوفني معاه في الشارع,
يقومو يشوفوني في مدخل العمارة الي فيها الدرس بتاعي كأنه صاحبي وبيوصلني, يادي الفضيحة)
احمد : انتو كنتو عند وائل... صح؟
حسان : آآه , مجموعة تمانية , بس هو خلص في السريع ,انتي كنتي طالعة يا مني ولا المجموعة الجاية؟
ماكانش باين على منى انها قادرة تتكلم اصلا... كان لونها مخطوف أوى , حتى ان احمد رد بدلا منها
احمد : لا كانت طالعة المجموعة دي, هو نزلكو بسرعة ليه؟
أحمد* (هي هيجيلها سكتة قلبية اصلا ,هههههههههههههههههههه)
حسان : دا بس كان بيتعرف علينا وكده وبيظبط الدنيا وهنبدأ المرة الجاية.
أحمد* (طب منا كنت عارف انه بيعمل كده)
اتلفت حسان لمنى وقالها : متخافيش يامنى مافاتكيش حاجة, بس تعالي المرة الجاية بدري ؟
اتململت البنتين اللى مع حسان فقال : ماشي يا ايمو , سلام انا بقا... عشان اوصل الجماعة , اشوفك في الكلية.
وضربه على كتفه وهوماشى بسرعة وقاله وهو بيبتسم : متبقاش تأخرها المرة الجاية , سلام.
منى سمعت الكلام كأنه صاعقة نزلت عليها فقدتها النطق.
منى*(هي مين دي الي ما يأخرهاش ؟ّّّّّ!!! , يا نهار اسود ومهبب)
أحمد* (ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه)
اتلفت احمد لمنى بعد مامشيو كلهم وهو بيحاول يسيطر على ابتسامة بتقاوم شفايفه,
وبيحاول يظهر الأسي على وشه
احمد : انا اسف يا منى بجد, فاتتك الحصة دي.
أحمد* (المرة الجاية مش هأخرك , ههههههههههههه)
منى زى المصدومة
منى : انا عايزة اروح.
منى* (روح يا شيخ الله يسامحك)
احمد : حاضر ,تعالي اركبك تاكسي
أحمد* (انا قلتلك مش هتيجي بمزاجك هجيبك غصبن عنك)
منى : لا شكرا , انا هعرف اركب تاكسي.
منى*( ابعد عني الله يسترك, كفايه كده)
احمد : طيب براحتك... انا همشي , سلام.
أحمد * (براحتك يا مزة , بس انتي خلاااااص, كل الناس عرفت انك تبعي , كفاية عليكي كده النهاردة لحسن تموتي مني)
منى:.........
منى*(انا ايه ياربي الي بيحصلي ده)
اتلفتت منى واختفت من اودامه بسرعة وكأن شبح بيطاردها... بينما هو وقف يراقبها معجب بنفسه,
وازاى ان الموضوع كله حصل زى ماخطط له تماما.
أحمد* (خلاص ياموني , هانت , اصل هتعملي ايه والحكاية لابساكي لابساكي؟,)
مسيرك هتسلمي, والزن على الودان أمر من السحر , منا هجيبك هجيبك يامدوخاني
منى " عاجزة عن التفكير تماما من الصدمة
"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e7saselhop.darkbb.com/
 
قصة منى أخر البنات المحترمين مع أحمد
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
)(¯`'•.¸«« احــ الحب ـسااس »»¸.•'´¯)( :: الشــعر و الادب :: الشعر و الادب-
انتقل الى: